هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» شنبه 15 اردیبهشت 1403  9:25 PM
----------------------------
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
یکشنبه 4 مرداد 1394  1:27 PM
راکت های متحرک و سیاست های زیر میزی

استعفای دبیر فدراسیون تنیس روی میز و جایگزینی سریع سرپرست جدید امور دبیری، آن هم قبل از انتخابات شائبه‌های اتفاقات پشت پرده در فدراسیون را به وجود آورده است.

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، به نقل از خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت نام کاندیدها برای ریاست فدراسیون تنیس روی میز از 19 آذر 1393 آغاز شد و 18 نفر آمادگی خود را برای جانشینی محمد زارع‌پور در راس فدراسیون تنیس روی میز اعلام کردند البته زارع‌پور اولین نفر از این فهرست 18 نفره بود که برای ثبت نام پا پیش گذاشت.

 

در حال حاضر و با توجه به اینکه احمد سعادتمند از چهارم اسفند مسئولیت سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفته است با وجود اقدامات مثبت و منفی خواسته‌ بیشتر اهالی پینگ‌پنگ برگزاری سریعتر مجمع انتخاباتی است، هر چند وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که این مجمع در مرداد ماه برگزار می‌شود اما به نظر می‌رسد انتخابات در این موعد برگزار نشود.

 

شنیده ها حاکی از آن است که سرانجام صلاحیت هر 18 کاندیدای انتخابات تنیس روی میز، تایید شد.

 

در فدراسیون تنیس روی میز چه می‌گذرد؟

طی روزهای اخیر با استعفای احسان باقری دبیر فدراسیون و جایگزینی بدون معطلی‌، بهروز جلالی در سمت سرپرست امور دبیری اتفاقات جدیدی داخل فدراسیون رقم خورد که قبل از برگزاری انتخابات هشداری برای جامعه پینگ‌پنگ کشور است.

 

استعفای دبیر غیر پینگ‌پنگی فدراسیون که جزو اهالی جودو کشور محسوب می‌شود در حالی پذیرفته شده است که وی کماکان با ابلاغی دیگر دبیری مجمع انتخاباتی تنیس روی میز را دست کم تا تعیین فرد جدید ازطرف معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به عهده دارد و شاید هم باقری دبیر سابق این وظیفه را تا پایان به انجام رساند.

 

شنیده‌ها از منابع موثقی حاکی از ان است که احسان باقری که با ابلاغ خسروی وفا و طی هماهنگی‌های قبلی قرار بود تا برگزاری انتخابات تنیس روی میز همزمان معاونت فنی فدراسیون جانبازان و معلولان را نیز عهده‌دار گردد، پس از معارفه در آن فدراسیون که جایگاهی کارشناسی و نه اجرایی بوده و بازگشتش به فدراسیون تنیس روی میز با پیام سعادتمند مواجه شده و پس از دیدار با آقای سرپرست در محل آکادمی استعفای خود را تقدیم کرده است.

 

این اتفاق بر کناری از نوع خاص است از همان برکناری ها که بدون اطلاع خیلی ها انجام میشود .

 

هر چند سعادتمند در مصاحبه خود پس از استعفای باقری اعلام کرده بود:‌ دبیر فدراسیون ارتقاء سمت گرفته بود، خودش دوست داشت برود  و ما قصد نداشتیم جلوی پیشرفت وی را بگیریم.

 

**اخبار درگوشی پشت پرده یک استعفا

شنیده ها از منابع موثق حکایت از پشت پرده‌هایی از استعفای باقری، دبیر فدراسیون تنیس روی میز دارد، گفته می‌شود سعادتمند عنوان کرده استعفای باقری به استناد درخواست  وزارت ورزش مطرح شده و پس از اینکه باقری تلاش می‌کند طی تماسی مستقیم از نظر معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که مستقیم ناظر بر عملکرد فدراسیون ها به ویژه تنیس روی میز است مطلع شود و وقتی موفق به ارتباط مستقیم با سجادی  معاون وزیر نمی‌شود، استعفایش را می‌نویسد.

 

احمد سعادتمند سرپرست فدراسیون این موضوع را کامل رد می کند که برخی به دنبال مهندسی انتخابات فدراسیون هستند: مهندسی انتخابات را صددرصد رد می‌کنم. وظیفه ما برگزاری عادلانه انتخابات براساس قوانین است و در این باره تابع وزارت ورزش هستیم. پس از دستور وزارت ورزش بلافاصله انتخابات را برگزار می‌کنیم. در واقع هر لحظه که دستور داده شود، آماده برگزاری انتخابات هستیم.

 

**معرفی سرپرست جدید امور دبیری فدراسیون 

بهروز جلالی که در سالهای دور از ورزشکاران مطرح رده‌های سنی در تهران و کشور بوده پیش از برعهده گرفتن سرپرستی امور دبیر‌‌ی، هیچ فعالیتی در سطوح مدیریتی و اجرای این ورزش نه در فدراسیون ها و نه حتی در سطح هیئت ها نداشته است.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که  تحرکاتی از سوی یک مقام مسئول با کمک یک بازیکن سابق و معروف تیم ملی و یک مربی تیم ملی به شدت درحال فعالیت برای انتخاب یکی از کاندیدهای غیر پینگ‌پنگی تنیس روی میز است، و شاید به تاخیر افتادن انتخابات هم در راستای اهداف خاص برای ورود یک شخص در این مقطع حساس به فدراسیون عنوان می‌کند.

 

 با توجه به برخی تحرکات موجب اعتراض اعضای مجمع، روسای هیئت‌ها و نخبگان این ورزش شده و حتی عزم اکثریت پینگ‌پنگی ها را جزم کرده که با اتحاد بیشتر از حقوق قانونی خود دفاع و اجازه ندهند که عده انگشت شمار برای اکثریت تصمیم بگیرند.

 

دلیل این ادعا می‌تواند گفتگوهای مستمر روسای هیئت و اعضای مجمع در رسانه‌ها و درخواست برگزاری هرچه سریعتر انتخابات این رشته ورزشی باشد.

 

مهدی تکابی، رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان اعلام کرد: معطلی بیش از اندازه به صلاح تنیس روی میز و وزارت ورزش و جوانان نیست، هرچقدر کارهای انتخابات زودتر و با فشردگی بیشتر برگزار شود، خروجی بهتری خواهیم داشت، ما می دانیم که انتخابات زیرنظر معاونت توسعه ورزش قهرمانی دکتر سجادی برگزار می شود و وی سابقه مدیریتی اش به اندازه ای است که هر تصمیمی بگیرد، ما اطاعت خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: من این موضوع را که شایعه شده است، معاون وزیر ورزش از کاندیدای خاصی حمایت می کند، شایعه ای بیش نمی دانم طرح این موضوعات، باعث می شود تا عده ای خود را به حمایت وزارتخانه منتصب کرده و روال دموکراتیک انتخابات را زیر سوال ببرند.

 

 

محمد قاسم عموئیان، رئیس هیئت تنیس‌ روی‌میز استان با بیان اینکه خواستار پیگیری جدی در برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون تنیس روی‌میز است، در این خصوص گفت: با توجه به طولانی شدن روند برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس روی میز از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم انتخابات فدراسیون تنیس روی‌میز را هرچه زودتر برگزار کند تا رئیس جدید فدراسیون بتواند برنامه‌ریزی خوبی برای پیشرفت این رشته ورزشی انجام دهد، متاسفانه از زمان آغاز به کار سعادتمند در اسفند ماه سال گذشته، وی هنوز جلسه‌ای با روسای هیئت‌های سراسر کشور نداشته است در حالی که ابتدای هر سال برگزاری سمینار روسای هیئت‌ها صورت می‌گرفت و تقویم مسابقات و میزبانان مسابقات کشوری مشخص می‌شد که امسال هرگز این امر صورت نگرفته است.

 

حسین سلیمانی، رئیس هیئت تنیس روی میز استان خوزستان، اظهارکرد: پس از پایان ریاست زارع پور، سعادتمند به عنوان سرپرست فدراسیون، اقدامات مثبتی برای ارتقا پینگ پنگ داشته است ولی این که فدراسیونها رییس داشته باشند، حق مسلم تمام آنها است، جامعه پینگ پنگ از وزیر درخواست دارد که مجمع انتخاب رییس فدراسیون را در اسرع وقت برگزار کند تا با تعیین رییس، این رشته از حالت سردرگمی خارج شود.

وی  بیان کرد: در هر صورت اگر مجمع انتخاباتی سریعتر انجام شود، این به سود پینگ پنگ کشور است و به صلاح این رشته است که فردی هم که به عنوان رئیس انتخاب میشود، فردی متخصص و لایق باشد.

 

 

** علاقه‌مندی سرپرست فدراسیون به کمیته المپیک و ایجاد حرف و حدیث

گفته می‌شود با توجه به علاقه‌مندی سرپرست فدراسیون تنیس روی میز مبنی بر همکاری با کمیته ملی المپیک و مخالفت هیئت اجرایی با این انتصاب شاهد حرف و حدیث‌هایی در این زمینه باشیم.

 

 به نظرمی‌رسد انتصاب‌های چند ماه اخیر راه ورود برای حامیان بعضی از کاندیداها را باز کرده و به حق شائبه‌های بسیاری را در بین دیگر کاندیداها ایجاد کرده است، این افراد و بسیاری نگران مهندسی انتخابات‌اند .

 

 شنیده می‌شود بعضی از افراد که به دنبال حاشیه سازی هستند با حضور در ساختمان وزارت ورزش و طرح مباحثی همچون وابستگی این یا آن نامزد به بعضی  مقامات در حال گل‌آلود کردن آب و سپس صید ماهی‌های مورد نظر هستند.

 

*** در خواست پینگ‌پنگی‌ها

خبرها حاکی از آن است که بسیاری از کاندیدها، اعضای مجمع، ملی پوشان، نخبگان و پیشکسوتان در روزهای گذشته طی گفتگو و ارسال پیامک، مکاتبه و مراجعه به عالی‌ترین سطوح وزارت ورزش خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات هستند.

 

گفته می‌شود، با وجود بدهی چند صد میلیونی فدراسیون در ماه‌های اخیر و با انتخابات انجام شده، تعداد دیگری حقوق بگیر اضافه شده است.

 

فدراسیونی که دوران سرپرستی خود را سپری کرده و نباید با ایجاد تعهدات فنی، مالی یا ورود افراد جدید شرایط را برای رئیس بعدی سخت کند، از طرفی مربیان استانی که اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین رکن هر ورزش هستند و یا دیگر عوامل هیئت‌ها که همگی برای موفقیت پینگ‌پنگ تلاش می‌کنند در ماه‌های اخیر نه تنها حمایت نشده‌اند، بلکه طی روزهای گذشته با سخنان سرپرست فدراسیون در رابطه با روسای هیئت‌ها و اعضای مجمع در رسانه‌ها دل آزرده شده‌اند.

 

امیدواریم با برگزاری هر چه سریعتر انتخابات و حضور فردی شایسته در جایگاه ریاست، این ورزش با ثبات مدیریتی و حرکت به جلو همراه و با فاصله گرفتن از حاشیه‌های سال‌های اخیر و جذب حداکثری و بهره‌گیری از تجارب دوستداران این ورزش موجبات رضایت اهالی تنیس روی میز را فراهم کنند.